رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اظهار کرد: دانش آموزان پایه دوازدهم حدود ۵۸۱ هزار و ۲۶۱ نفر هستند که تعداد آن ها با بزرگسالان داوطلب برای امتحان نهایی به ۹۱۰ هزار و ۱۶۵ نفر می‌رسد.

امکان ترمیم نمره داوطلبان امتحانات نهایی/ آمادگی ندارید شرکت نکنید

محسن زارعی افزود: حدود ۵ هزار حوزه برای امتحانات نهایی دانش‌آموزان ساماندهی شده است اما باز تاکید کردیم که حوزه‌ها تجمیع شود و تعداد آن ها کاهش یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره تعداد مراقبان امتحانات نهایی گفت: برای هر ۳۳ نفر یک مراقب تدارک دیده شده و برای هر ۱۵۰نفر یک حفاظت آزمون در نظر گرفته شده است.

زارعی همچنین درباره امکان ترمیم نمره داوطلبان امتحانات نهایی اظهار کرد: این اقدام صرفاً از طریق ثبت‌نام ترمیم نمره و شرکت در آزمون نهایی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: توصیه بنده به داوطلبان این است افرادی که آمادگی دارند، سرجلسه حاضر شوند چرا که این فرصت فقط یکبار است و اگر بدون آمادگی در جلسه حاضر شوند، دیگر این امکان ترمیم نمره برای آن ها مهیا نمی شود.

داوطلبان زمانی در امتحان شرکت کنند که می دانند نمره مورد نظر را کسب می‌کنند و اگر این آمادگی نیست به نوبت‌های بعدی بسپارند اما برای کنکور ۱۴۰۲ حتماً باید در خرداد این کار را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.